Monday 1 October 2012

Sang Kancilku...

Hari ni satu lagi peristiwa yang meranapkan duit aku....Sang kancil ku meragam pulak.  Air cond nya tidak lagi sejuk dan mengeluarkan bunyi yang bingit. Menatang Kompreser la yang rosak..apa lagi? Masalah apabila hari hujan..terpaksa sediakan towel untuk mengelap cermin depan..Rupa-rupanya bukan hanya kompresor yang rosak, terpaksa ditukarkan juga kondensernya. Tak boleh tengok orang senang sikit..time ni la nak meragam.

Bila jadi mcm ni rasa macam nak jual je kancil ni..tapi mengenangkan dia dah lama berkhidmat kepada aku dengan cemerlangnya, hasrat itu dibatalkan..walaupun dah dapat buyer. Aku akan simpan kau sampai jadi barangan antik. Aku memang beli kancil sebab boleh dilanyak secukupnya..hantar budak-budak pergi pertandingan sukan dan macam-macam lagi tapi idak le nak jalan jauh-jauh. Dalam kawasan saja...

Aku akan makeover engkau sampai jadi cun. Sebelum ni kau cium bontot Kia Forte..nasib baik tuan forte tak mintak ganti rugi..sebab dengan coolnya aku berurusan dengannya..tapi yang sebenarnya kerosakannya tak seberapa berbanding dengan kancil aku..biasalah kereta malaysia..(ayat yg tipikal yang selalu orang cakap)... semuanya sebab asyik tengok helmet orang motor bergolek atas jalan. Hikmahnya aku dapat makeover kancil ni seperti skrg.





No comments:

Post a Comment